Arkadspel på Sunnerbo
Eleverna Alex Ormanov, Ville Thormé och Vilgot Svanholm från Sunnerbogymnasiet har förvånat både lärare och klasskamrater genom att skapa sitt eget Tetris-arkadspel. Inspirerade av föregående års elever tog de sig an utmaningen och investerade ungefär 100 timmar i projektet.
Resultatet är en imponerande prestation av tekniskt kunnande och kreativitet. Spelet, utvecklat med C#, erbjuder en klassisk Tetris-upplevelse. Genom att kombinera färdighet och noggrann planering skapade eleverna ett spel som inte bara underhåller utan också inspirerar. Alex berättar att nyckeln till deras framgång var att planera allt i förväg. Genom att ha en klar vision och fördela ansvar effektivt kunde de undvika hinder längs vägen och fokusera på att skapa ett spel av hög kvalitet.
Sådana projekt inspirerar många att utforska teknikens värld och uppmuntrar till att följa sina passioner inom spelutveckling och teknik. Eleverna på Sunnerbogymnasiet inte bara utvecklade själva spelet utan skapade även en spännande upplevelse kring det. Genom att använda sig av grafiska element lyckades de skapa en atmosfär som fångar spelarens uppmärksamhet från första stund. Detta visar på deras förmåga att inte bara behärska tekniskt komplexa system utan också att förstå vikten av en bra användarupplevelse.
Deras arbete har också väckt intresse hos andra elever och lärare, vilket har lett till ökad medvetenhet och intresse för teknikämnen och spelutveckling inom skolan.
Framgången med detta Tetris-spel är ett tydligt exempel på hur skolan inte bara förmedlar kunskap utan också främjar en kreativ och innovativ miljö där elever uppmuntras att utforska och utveckla sina intressen och talanger. Det är en prestation som inte bara är imponerande i sig själv utan också ett tecken på vad som är möjligt när eleverna ges möjlighet att blomstra och utforska sina passioner.
Bra artikel!
Mvh Alex, Ville och Vilgot